söndag 21 mars 2010

Australiens GP - revenge of the Hülk?

Min favoritförare efter Lewis Hamilton är som bekant nykomlingen Nico Hülkenberg, som tyvärr inte hade någon större lycka i Bahrain. Dels gjorde han ett misstag i kvalet och dels hade han en incident i racet. Riktigt vad som hände är jag dock inte säker på. Det kan ha varit en touch från bilen bakom, men det såg inte så ut. Hur som helst spann han runt och ut i gruset och var därefter tvungen att gå in i depå. Sedan var liksom loppet kört. Nu väntar jag mig att han tar revansch i Australien genom att både kvala ut och gå i mål före stallkamraten Barrichello.

Ett stall som jag känns lite småhett i mina ögon är faktiskt Virgin. På något sätt kändes det som att de började få ordning på bilen och hitta lite fart. Jag skulle inte bli förvånad om Timo Glock efter ett par race kan nå Q2. Extra kul är det också att vi har en svensk mekaniker vid namn Charlie Häggstam i stallet.

Annars ligger väl Vettel närmast segern om bilen håller hela vägen, men också Hamilton gillar Australien och kan bli riktigt farlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar