måndag 12 april 2010

Inför Kinas GP

I helgen får man lov att gå upp tidigt igen, då Formel 1-cirkusen förflyttar sig till Shanghai i Kina. Hittills i år har alla tävlingar körts under lite speciella omständigheter som premiärnerver, regn etc. Detta skulle kunna bli årets första "normala" GP:t där stallen verkligen får visa vad de går för. Det är dock den sista tävligen innan Europa-delen av säsongen, så många stall har redan börjat satsa på sina uppdateringar till Spanien. Således bjuds vi förmodligen inte på några större överraskningar. Red Bull har den snabbaste bilen och Vettel vinner om han inte får problem med teknik eller väder. Hack i häl finner vi som vanligt McLaren och Ferrari.

Jag förväntar mig faktiskt lite mer av Lewis Hamilton. I Malaysia såg vi prov på hans otroliga förarskicklighet, men det är lite för mycket slarv ibland, speciellt i kvalen. De förare som borde kämpa om VM-titeln är ändå ju han, Vettel och Alonso. Övriga förare är helt enkelt snäppet sämre.

Om man skulle försöka tippa de förare som kommer att vara argast i slutet av säsongen, säger jag Button, Schumacher och Massa. Ingen av dessa tror jag kommer i närheten av sin stallkamrat i poängtabellen, vilket naturligtvis kommer att vara otroligt frustrerande. Det skulle inte förvåna mig om minst två av dessa tre gör något annat än att köra F1-bil nästa år. Schumacher själv säger att allt går planenligt, men det kan man ju tro vad man vill på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar